March 03, 2015

MAKANAN UTAMA SEL DALAM BADAN ANDA






25% daripada BADAN dibina daripada PROTEIN

Contohnya seperti kuku, kulit, otot-otot adalah berasal daripada protein. Percaya atau tidak, itulah kenyataannya…

Secara ringkaskan macam ni, Struktur dalam badan manusia dibina daripada susunan di bawah:
SEL ——> TISU ——–> ORGAN ———> SISTEM

Struktur badan kita terdiri daripada SEL, kemudian sel-sel akan membentuk tisu-tisu, seterusnya tisu-tisu akan membentuk organ dan organ-organ akan membentuk sistem. Dan disebabkan itu, badan kita SANGAT memerlukan PROTEIN.

Sel sangat penting kepada badan manusia kerana dari SEL akan terbentuknya TISU. Dengan gabungan lapisan tisu akan membentuk ORGAN seperti jantung, hati, buah pinggang dan lain-lain.

Gabungan beberapa fungsi ORGAN akan membentuk beberapa SISTEM penting dalam tubuh badan manusia dan akhirnya terbentuklah MANUSIA hasil kombinasi beberapa sistem penting dalam tubuh manusia.




Namun, setiap hari sel kita akan rosak disebabkan faktor-faktor seperti makanan, pencemaran, radikal bebas, kesan radiasi dan sebagainya yang menyebabkan sel akan sakit dan akhirnya menyebabkan penyakit seperti tekanan darah tinggi, kencing manis, masalah jantung, kanser dan sebagainya.

Anda tahu kenapa?


SEL juga memerlukan makanan. Makanan utama sel ialah PROTEIN. Sel yang sihat dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat.


Setiap hari anda makan makanan yang mengandungi sumber protein seperti ayam, daging, ikan, telur, kekacang dan banyak lagi, itu bagus!






Tetapi tahukah anda bahawa PROTEIN MUDAH TERMUSNAH apabila kena pada suhu yang tinggi. Contohnya anda menggoreng ikan, protein pada ikan pasti berkurangan. Berapa banyak? anda pun tidak pasti bukan?


Jadi pastinya dalam tubuh badan kita ada protein tapi tidak cukup seperti yang diperlukan oleh tubuh badan. Di sini saya syorkan anda ambil ESP sumber PROTEIN yang lebih berkualiti dan semestinya ESP mematuhi kriteria pemilihan soya yang selamat, dan yang paling penting ESP Sentiasa SELAMAT, sentiasa BERKESAN dan sentiasa MESRA ALAM.


RAMAI YANG DAH RASA KEBAIKAN DAN BETAPA BESTNYA ESP SELEPAS AMBIL SECARA KONSISTEN SELAMA 3-4 MINGGU.


Anda juga PATUT mencuba  ;-)


PEGEDAR SAH SHAKLEE ( ID 905866);
COD : Batu Pahat, Johor;
Sms/Whatsapp : 018 776 2464;
Facebook :KEDAI VITAMIN BATU PAHAT

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.
Copyright to Siti NurFaizah
Designed by UMIESUEstudio 2015